وبلاگ رسمی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان -  به همت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین ، در محل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تریبون آزاد دانشجوئی با موضوع "سربازی ، اجباری یا اختیاری" در روز یکشنبه 29/01/1395 همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

در این تریبون آزاد ، دانشجویان با توجه به دیدگاه های خود به مخالفت و یا موافقت با شرایط سربازی پرداختند.

- عده ای از دانشجویان اعتقاد به ادامه شرایط خدمت نظام وظیفه سصورت کنونی داشتند و با اجباری بودن آن موافق بودند. استدلال این دسته از افراد مواردی چون وظیفه دانستن خدمت به میهن اسلامی و همچنین آمادگی برای حفاظت و حراست از مرز های مقدس نظام اسلامی، آموختن نظم و ترتیب  بودند.

- عده ای دیگر نیز به مخالفت با شرایط موجود پرداخته و خواستار بهبود شرایط و تغییر قانون بودند و اعتقاد به مسائلی از قبیل اتلاف 2 سال از روز های اوج جوانی در خدمت سربازی، متحمل شدن شرایطِ غیر بهداشتی و غیر اخلاقی (از قبیل توهین و تحقیر توسط مقامات ارشد غیر کادری- ) ، کشیده شدن به دامان اعتیاد و ... بودند.

- دسته ای دیگر از دانشجویان اعتقاد به بهبود شرایط تقسیم نظام وظیفه و همچنین بهره گیری از سرباز ها در موارد تخصص ایشان و همچنین کاهش و بهینه نمودن زمان خدمت وظیفه بود.

در اظهار نظری جالب یکی از بانوان حاضر در مراسم علاقه به ایجاد فضای سربازی برای بانوان نیز نشان داد و این امر را امری لازم دانست.

در انتهای مراسم دانشجویان به اتفاق خواستارحضور مسئولان در حوزه خدمت نظام وظیفه و پاسخگوئی به سئوالات دغدغه مندان بودند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی